Boka massage mot muskel- och ledvärk i Märsta

Upplever du smärta från muskler och andra mjukdelar, trötthet i ryggen, spänningshuvudvärk eller andra besvär med stelhet, domningar eller smärta? Då kan det vara hög tid för en massagebehandling. Våra kiropraktorer kan hjälpa dig med besvär i hela rörelseapparaten, det vill säga leder, muskler och senor.

Massageterapeutiska tekniker mot muskelvärk

Massageterapi är primärt en uppmjukande och smärtlindrande behandling, där vi med väl beprövade, effektiva massagegrepp och manuell terapi förebygger eller behandlar besvär i muskler och leder.

Vi använder oss av varierande massageterapeutiska tekniker bestående av bland annat:

• Muskulering – Specifik muskelmassage, muskeltöjningar, triggerpunkter
  • Revolving – En djupgående behandlingsform muskulatur, muskelhinnor och andning
  • Myofasciell massage – En mjuk teknik för att återställa rörlighet i muskler och kroppens alla leder samt ledmobilisering

Ont i kroppen? Så vet du att det är dags att boka tid för massage

Har du ont i kroppen eller besväras du ofta utav smärta i senor, muskler eller leder? Då kan det vara dags att boka tid hos en kiropraktor. En legitimerad kiropraktor jobbar inom hälso- och sjukvården med att minska smärttillstånd och funktionsstörningar i rörelseapparaten. Genom att boka tid hos en legitimerad kiropraktor kan du få hjälp med kiropraktisk justering och andra tillhörande behandlingsmetoder för att normalisera funktionen mellan leder, muskler och nerver.

En legitimerad kiropraktor kan bland annat behandla dig som besväras av:

• Onda axlar
  • Trötta ryggar
  • Ledbesvär
  • Tennisarmbåge
  • Huvudvärk
  • Falsk ischias
  • Besvär som domningar i armar och ben
  • Refererad smärta
  • Triggerpunkter
  • Enklare knäsmärtor

Boka tid för massage idag eller kontakta oss för att ta reda på vilken behandling som skulle passa dig bäst. Boka tid för massage här!

Märsta Kiropraktik AB

WE Arlandastad